ההשתתפות של רצי האולטרה במרוץ הארץ המובטחת מקנה את הניקוד הבא בארגון ה- UTMB- רצי אולטרה למרחק 70 ק"מ- 1 נקודה |  רצי אולטרה למרחק 144 ק"מ- 3 נקודות


 

טיפים לרצי האולטרה- מאת גלעד קראוז

1. כדאי לאכול מהשלב ההתחלתי, כלומר כבר בחמישה ק"מ הראשונים. כמובן שיש להקפיד על שתיה וחשוב בכלל לאכול בצורה מלאה ומאוזנת עם דגש פחמימתי כשלושה ימים לפני וכן ארוחה טובה ולא גדושה כמה שעות לפני המירוץ

2. יש להתאמן בתנאים דומים למסלול המרוץ. ויותר מכך- מומלץ להתאמן על עליות קשות יותר מהצפויות במירוץ ולפתח את הטכניקה של ריצה בירידות (קשות יותר מאלו שיהיו במירוץ) וכמובן על תווי שטח דומה למרוץ. כביש/כורכר/סינגלים/סלעים/חול וכו'

3. לפתח את התפיסה ש"אני מתחיל/ה ומסיים/מת את המסלול" –
כלומר לא מדובר בשאלה ולא בתהיה ולא בתקווה אלא בידיעה. נקודה זו חשובה ביותר על מנת לסיים. פיתוח ושהייה במחשבה זו או דומה לה דומה להוספת מים למאגר יבש בתחילה אשר הולך ומתמלא ובעתות מצוקה ומשבר (ויהיו כאלו בריצות אולטרה) ניתן לשתות ממנו וכך לעבור את המשברים ביתר קלות. השאלה אינה אם משברים יקרו אלא מה כל אחד ואחת עושה איתם.
4. להגיע רעב – רעב לריצה
כלומר לשמור על רמת אימון גבוהה אבל לא גבוהה מדי
לזכור שהכושר מתפתח בשינה ובמנוחה ובתנאי שבוצעו אימונים קודם לכן.  בהצלחה!

טיפים נוספים לרצי האולטרה מאת -My Way  -Gavin Canning

כמה טיפים שלי לריצת האולטרה מי"ם לים : א. נצלו את יתרון הביתיות – הכירו את המסלול וצאו במהלך האימונים ורוצו חלקים ממנו. ב. קבעו לכם פרופיל ריצה קרי : באיזה קצב פחות או יותר אני אמור לרוץ (אפשר לראות לפי תוצאות של חברה במסלולים דומים ואז לחלק פר שעה ) . ג קבעו מראש את זמני המנוחות,כל כמה זמן אני עובר להליכה ולכמה זמן (- לא לשיקול סובייקטיבי בשטח )…

השתדלו לאכול כמה שיותר בזמן ההליכות ולא רק בגלים

שווה להשקיע בציוד טוב – נעלי שטח טובות , תיק גב נוח , ביגוד ובעיקר גרביים טכניות

 

*תזונה שתסופק לרצי האולטרה בלבד- לחם, חמאת בוטנים, דבש, בייגלה, ג'לים של GU, מים, איזוטונים של GU , בננות, קולה. מרק יחולק בתחנת ישפרו- מודיעין, יש להביא כוס- ספל אישי

 

טיפים נוספים מאת רון שילון-

טיפים לריצת האולטרה  –
– המסלול אמנם במגמת ירידה, אבל אל תטעו – יש הרבה עליות עליות בדרך. תהיו מוכנים לכך.
– קצב הריצה בתחרות מסוג זה הוא הרבה יותר איטית ממה שאתם חושבים – 6-9 קמ"ש הם מה שצריך לצפות לו.

– תזונה – אחד החלקים החשובים ביותר בתחרות ארוכה. איך? תכננו יותר על אכילה בתחנות ופחות ביניהן

טיפים לרצי אולטרה מאת קרן גולדבלט

דמיינו את עצמכם חוצים את קו הגמר. שמרו על התמונה הזו בראשכם במהלך כל המרוץ, בסוף אתם תצליחו ומה שדמיינתם לאורך כל הדרך יתרחש במציאות.

תמשיכו לנוע קדימה, בלי לרחם על עצמכם. כל עוד אתם מתקדמים הלאה, אתם במירוץ. אל תעצרו להרבה זמן, אל תבזבזו יותר מדי זמן בתחנות רענון. כל חמש דקות מיותרות בתחנה יכולים להוסיף כשעה לזמן המירוץ ל 142 קמ!
חלקו את המרחק אצלכם בראש, סמנו אותו בדמיון בכל דרך שתעזור לכם לעבור עוד ועוד קטע במירוץ. כולנו יודעים, שלרוץ 70 קמ ברציפות זו משימה כמעט בלתי אפשרית. על אחת כמה וכמה לרוץ 142 קמ, ועדיין אנשים רצים למרחקים אלו! תחשבו על המרחק עד לתחנת הרענון הקרובה, עד הגבעה הקרובה. כשעשיתי את תחרות 'איש הברזל' הראשונה שלי, היה לי מזל גדול, ושלושת הבנים שלי רצו איתי אחד אחרי השני, כל אחד קטע של כמה קילומטרים. בערך באמצע הריצה, כשנשאר לי עוד כ20 קמ לרוץ, הבנתי, שזהו זה, אני לא מסוגלת לזוז יותר, שאני לא יכולה לרוץ עוד 20 קמ עד קו הסיום.  המרחק שיכולתי להתמודד איתו, היה, אולי, 2.5 קמ. הבן הגדול שלי היה איתי באותה הנקודה. הוא ראה שקשה לי והתחיל ממש לדאוג לשלומי, חשב, שאני הולכת לוותר ולפרוש. הוא ניסה לעודד אותי יותר. הסברתי לו, שהכל בסדר, פשוט מה שאני הולכת לעשות, זה לרוץ 2.5 קמ, ואז עוד קטע של 2.5 קמ ואז עוד אחד ועוד אחד… וכך עשינו עד שהגענו לקו הגמר!
שמרו לעצמכם איזשהו 'חבל הצלה' סודי לרגעים קשים במיוחד, כאשר הכל נראה בלתי אפשרי, הכאב בלתי נסבל, קחו איתכם משהו, שיתן לכם כוח להמשיך, תמונה של מישהו, התקשרו למישהו קרוב. אני, למשל, אוכלת בדרך כלל איזשהו חטיף שוקולד, שאני מאד אוהבת, אבל זה יכול להיות כל דבר, שישמור עליכם במירוץ וידחף אתכם קדימה.

 

 

טיפים נוספים יעודכנו בהמשך…